Nieuws

Vergaderruimtes reserveren met een big smile

Bij bedrijven die het niet geautomatiseerd hebben is het voor zowel medewerkers als het secretariaat één van de grote frustraties op de werkvloer: alles rondom het reserveren en beheren van vergaderruimtes. 

 

Lees meer

Geslaagde Reflex Booking klantendag

Een groep van 25 ondernemers uit de recreatiebranche verzamelde zich op donderdag 4 oktober bij Kameryck in Kamerik voor de jaarlijkse klantendag van Reflex Booking.

Lees meer

Verhuur rondom Gardameer

“Wat bijzonder is, is dat een werkmethode waar men bij Italsol al 30 jaar bedrijf breed mee werkte in één jaar tijd vervangen is. Het boek waarin we boekingen en wijzigingen bijhouden is zo goed als verdwenen”, zegt Henriëtte Gerlsma, mede-eigenaar van Italsol. Het online boeking- en reserveringssysteem Reflex Booking maakte het leven van de medewerkers van deze verhuurorganisatie een stuk eenvoudiger.

Lees meer

Meer tijd over met afsprakensoftware in het onderwijs

Hoeveel keer per dag worden uw medewerkers geraadpleegd om een afspraak in te plannen? Studenten maken afspraken met hun studieadviseur, docent of andere medewerker of schrijven zich in voor (gast)lessen, werkgroepen of cursussen. Tientallen keren per dag per faculteit is geen uitzondering. Daarom kiezen verschillende Universiteiten en Hogescholen nu voor de afsprakensoftware van Reflex Appointment XL, want dat neemt hen veel werk uit handen.

Lees meer

Reflex RoomManager en Active Directory


‘Als mensen op onze site zijn, hoeven ze niet opnieuw in te loggen voor een reservering. Zo’n systeem met een Active Directory wilden we graag. Reflex voorziet daarin en is ook op andere punten gebruiksvriendelijk, zowel aan de voorkant - voor de gebruiker – als aan de achterkant – voor ons als IT-afdeling.’ Dat zegt Claudia Musters, applicatiebeheerder bij de grote Brabantse zorgorganisatie Thebe. Als alles goed gaat, heeft Thebe het nieuwe reserveringssysteem half juni in de lucht.

Lees meer

IT Building en Reflex ontwikkelen reserveringssysteem voor vervoermiddelen

Via een app op je smartphone, tablet of computer reserveer je een fiets, scooter of auto voor je dienstreis. Vanaf elke gewenste plek, op ieder tijdstip. Met je personeelspasje open je vervolgens een sleutelkast en kun je de sleutel voor het betreffende vervoermiddel meenemen. Bij terugkeer hang je de sleutel weer in de kast. Zo werkt het nieuwe online reserveringssysteem ‘Sleutel tot besparen’ dat is ontwikkeld door IT Building in Apeldoorn en Reflex in Culemborg. Als eerste werkt de gemeente Apeldoorn inmiddels met dit systeem.

Lees meer

Mobiel vergaderzaal reserveren

Een vergaderzaal boeken kan nu nog gemakkelijker, via een smart phone of tablet, met de mobiele versie van Reflex RoomManager software. Deze software is eenvoudiger dan bestaande facilitaire systemen en biedt tal van extra mogelijkheden. 

 

Lees meer

Big Data; 6% boekt binnen twee dagen voor vertrek

Dankzij de digitalisering is het nu nog gemakkelijker om in kaart te brengen hoe vakantiegangers tot hun reserveringen komen. Reflex Booking, online boeking- en reserveringssysteem voor accommodatieverhuurders, analyseerde de verzamelde data van 175.000 boekingen. Deze boekingen, gerealiseerd door meer dan 200 Reflex gebruikende verhuurorganisaties, laten een aantal trends zien.

Lees meer

Nieuw Short Stay-hotel vanaf dag één volgeboekt

“Onlangs kozen meerdere vernieuwende verhuurconcepten voor Reflex Booking om reserveringen van hun accommodaties af te handelen. Vernieuwende concepten omdat ze een combinatie maken tussen shortstay en longstay, opgezet door creatieve ondernemers, met plannen die tot de verbeelding spreken. Mede dankzij Reflex Booking vertalen zij deze plannen nu naar een stabiele inkomstenstroom”, vertelt Bob van der Plas, manager van Reflex Booking.

Lees meer

Maak van uw agendasysteem een volwaardig reserveringsysteem

Veel bedrijven beheren hun vergaderruimtes vanuit een agendasysteem zoals Outlook, Google Calendar of Office365. Het aanmaken van resources werkt vaak prima, maar op den duur komt men er achter dat bepaalde functionaliteiten binnen Outlook, Google Calendar of Office365 niet beschikbaar zijn.

Lees meer

Big Data special: meer dan 50 % boekt online

Meten is weten. Door de gezamenlijke reserveringsdata te bundelen en te onderzoeken krijgen we meer inzicht in het gedrag van uw gast. Hiermee kunt u inspelen op de behoeften van uw volgende gasten. Binnen een ruim bestand (100.000+) aan gemaakte reserveringen hebben we onderzocht hoe ver van te voren, hoe laat op de dag, via welk kanaal en in welke maand er wordt geboekt. 

Lees meer

Drie manieren om tijd te besparen op uw HR-afdeling

Eindeloos afspraken inplannen met collega’s, wijzigingen verwerken en de administratie bijhouden in Excel. Dan denkt u het voor elkaar te hebben, maar dan wordt iemand ziek of komt een belangrijke afspraak tussendoor. Weer aanpassen dus… Als HR-functionaris kent u het fenomeen vast wel, want uw afdeling heeft van oudsher een staffunctie.

Lees meer

Nieuwe wetgeving GDPR

Over enkele weken, op 25 mei 2018 om precies te zijn, gaat de General Data Protection Regulation (GDPR) van kracht. De GDPR is een nieuwe Europese wet voor databescherming. 

In Nederland noemen we deze wet de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en deze AVG vervangt de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als verhuurder verzamelt en gebruikt u gegevens van Europese Burgers.

Lees meer

Nieuwe release afsprakensoftware

De afgelopen 15 jaar is Reflex steeds verder uitgebreid. Niet in de laatste plaats dankzij de ideeën en suggesties van onze klanten. In de nieuwste versie van onze software hebben we al deze functionaliteit gehergroepeerd en de look-and-feel aangepast volgens de laatste standaarden.

Lees meer

Organisatie én service aan klanten verbeteren

Avant Accountants helpt jaarlijks een duizendtal particuliere klanten bij het doen van de belastingaangifte. Sinds kort maken die zelf online een afspraak via Reflex software, dat scheelt een duizendtal telefoontjes en een heleboel geregel aan de balie. Een volgende stap is wellicht om ook ondernemers online hun afspraken te laten maken voor het bespreken van de jaarrekening.

Lees meer

Online afspraken gekoppeld aan uw eigen agenda

Voor klanten is het handig en efficiënt om online een afspraak te maken met uw bedrijf of organisatie. Uw medewerkers gebruiken een elektronische agenda (Outlook, Google Calendar of een ander programma), maar die biedt niet de mogelijkheid dat uw klanten ook daadwerkelijk kunnen zien welke tijden/dagen beschikbaar zijn. 

Lees meer

Tien tips voor verbeterde verhuur van vakantiewoningen

Op zoek naar extra boekingen of interesse in het verhogen van de kwaliteit? Samen met topondernemers van diverse verhuurorganisaties in Nederland heeft ‘Reflex online software’ een lijst gemaakt met verhuurtips voor recreatiebedrijven. De tips zijn gerangschikt naar voor, tijdens en na de klantreis.

Lees meer

Reviews via enquête-tool Reflex Booking

Reviews van uw gasten worden steeds belangrijker als schakel om mogelijke klanten te informeren en te verleiden. De online enquête-tool van Reflex Booking is nu direct geïntegreerd in het programma. Met één klik heeft u online inzicht in de resultaten van de ingevulde enquêtes.

Lees meer

Handige nieuwe applicatie: Mijn Reserveringen

Reflex heeft een handige en leuke applicatie toegevoegd aan het pakket Reflex Booking. Gasten hebben voortaan de extra mogelijkheid ‘Mijn Reservering’. In de gebruikelijke emailbevestiging na een reservering is nu een link opgenomen waarmee de betreffende gast rechtstreeks zijn persoonlijke pagina kan bezoeken.

Lees meer

Directe koppeling met @Leisure

De Reflex Channel Manager uitgebreid met een directe koppeling naar @Leisure en de tot deze groep behorende boekingssites zoals onder andere Bellvilla, AanZee, Casamundo.

Lees meer

Nieuwe functies RoomManager

De afgelopen 15 jaar is Reflex steeds verder uitgebreid. Niet in de laatste plaats dankzij de ideeën en suggesties van onze klanten. In de nieuwste versie van onze software hebben we al deze functionaliteit gehergroepeerd en de look-and-feel aangepast volgens de laatste standaarden.

Alle nieuwe klanten, vanaf september 2016,  gebruiken inmiddels de nieuwste versie naar volle tevredenheid. Nu is het ook tijd dat we de nieuwe versie bij onze bestaande klanten willen introduceren.

Lees meer